
Kurumsal Kimlik Nedir?
Antetli kâğıt, kartvizit tasarımları, sosyal medya profilleri ve web sitesi gibi platformlarda kurumsal kimlik ve logo tanıtımları için yapacaktır. Logo ve kurumsal kimlik arasında insanlarda bir ön izlenim oluşturmayı sağlaması mümkündür. Dışarıdan nasıl göründüğünün sembolü olan kurumsal kimlik kurumu aynı zamanda kurumlar hakkında bilgi edinebilmeyi de sağlar. Genellikle kurumsal isimlerde kolay akla gelen isimler tercih etmek ve ilgi çeken logolara yer vermek hatırlanmayı sağlayarak E-ticarette başarılı olabilmenizi sağlayacaktır.
Kurumsal kimlik ve logo kullanıcıları daha kalıcılık hissiyatı verebilmektedir. Kurumsal kimlik, şirketin başarılı bir profil çizmesini sağlar ve aynı zamanda kurumsal kimlik müşteride güven duygusunu uyandırabilmektedir. Kurumsal kimlik oluşturmanızın firmanın düzeyi, kültürü ve kişiliği hakkında bilgilendirir. Etkileyici ve titiz bir kurumsal kimlik oluşturmak, her kesimden insandan talep almanızı sağlayacaktır.
Logonun ve kurumsal kimliğin önemi, onu hedef kitlesi tarafından fark edilir kılmayı da içerir. Ayrıca güçlü bir kurumsal kimlik ve logo tasarımı oluşturmak müşterinin farkındalığını artırabilir ve firmaların rekabet gücünü önemli ölçüde etkileyebilir.
Markalaşmak için Yapılması Gerekenler Nelerdir?
Kurumsal kimlik ve logo için bütçe ayırmanız, bütçe ayırmayan diğer firma ve kuruluşlar arasında öne çıkmanızı sağlayacaktır. Ayrıca bir kimlik ve logo oluşturmak, geleceğe yönelik markalaşma sürecinizi hızlandırmaya yardımcı olacaktır. Logo ve kurumsal kimliğin öneminden dolayı oluşturma sürecinde çok akılcı ve dikkatli olmanız gerekmektedir. Bu nedenle oluşturma kararını verdikten sonra konusunda uzman bir ekipten yardım almanız daha başarılı sonuçlara ulaşmanızı sağlayacaktır. Uzman ekipler ve şirketler, en uygun tasarımları oluşturmak için teknolojiyi kullanır.
Günümüzde bu konuda destek sağlayan birçok uzman kuruluş bulunmaktadır. Öncelikle logo seçerken dikkat çekici ve düşündürücü seçimler yapmanız bir hatırlatma girişi oluşturmanıza olanak sağlar. Kurumun adı logoda küçük bir şekilde yer almalıdır. Logoyu seçtikten sonra kurumsal kimliğinizi de buna göre seçmeniz gerekiyor. Çünkü logonuz ile kurumsal kimliğiniz arasında mutlaka bir bağlantı olmalıdır. Aksi takdirde başarılı bir sonuç elde edilemez. Ayrıca sanal kimlik tasarımında sadeliği ön planda tutmanız gerekecek. Tutarlı bir kurumsal kimlik için belirli bir renk paleti kullanmak için belirli bir yazı tipi seçmelisiniz. Tasarlanan kurumsal kimlik için belirlenen logo tutarlı bir şekilde konumlandırılmalıdır. Basılan ve farklı platformlarda kullanılan kurumsal kimliği uyumlu bir şekilde koruyabilmeniz profesyonel bir noktaya ulaşmak için ilk adımınız olacaktır.